Ιδιαίτερα τυχερή στάθηκε η Κρήτη και ειδικότερα τα Χανιά, όπου θα μπορούσε να συμβεί μία τραγωδία ανάλογη της Βηρυτού, καθώς για 8 μήνες βρισκόταν ελλιμενισμένο στο Ναύσταθμο Σούδας πλοίο, το οποίο μετέφερε 81 κοντέινερ με εκρηκτικά....
Οι εικόνες Αποκάλυψης της Βηρυτού θα α μπορούσαν να είχαν συμβεί στα Χανιά. Σύμφωνα με την ιστοσελίδα agonaskritis.gr, το πρωί της 28ης Ιανουαρίου 2018 είχε αποπλεύσει από τη στρατιωτική ζώνη της Σούδας, όπου βρισκόταν για οκτώ μήνες, το “Mekong Spirit”.
Στα αμπάρια του, το συγκεκριμένο πλοίο μετέφερε 81 κοντέινερ με εκρηκτικά. Η ιστορία του “Mekong Spirit” μοιάζει με την ιστορία του “Rhosus”, του πλοίου με το φονικό φορτίο των 2.750 τόνων νιτρικής αμμωνίας που οδήγησε στο θάνατο εκατοντάδες ανθρώπους στη Βηρυτό.
Η έλευση του πλοίου στη Σούδα είχε δημιουργήσει μεγάλη ανησυχία στις αρχές και τους πολίτες αφού είχε χαρακτηριστεί ως μία πλωτή βόμβα. Μάλιστα, εξαιτίας του υψηλού κινδύνου έκρηξης, οι αρχές στη Σούδα έριχναν διαρκώς νερό με αντλίες στα εκρηκτικά ώστε να μειώσουν τον κίνδυνο ατυχήματος.
Χανιά: Κίνδυνος – θάνατος τα φορτία εκρηκτικών
Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με τα ρεπορτάζ της εποχής – αναφέρει το agonaskritis.gr – σε επίσημα έγγραφα του Πλημμελειοδικείου Πειραιά επισημαινόταν ότι μέσα στα κοντέινερ υπήρχαν απλοί και ηλεκτρικοί πυροκροτητές, εκρηκτικό γαλάκτωμα (νιτρική αμμωνία), πυρίτιδα, συσκευές πυροδότησης καθώς επίσης 1.287.000 φυσίγγια για καραμπίνες, 310.000 φυσίγγια για πιστόλια, περίστροφα ή άλλα πολεμικά όπλα κ.ά.
Αυτό το πλοίο, λοιπόν, έμεινε για 8 μήνες στη Σούδα, περικυκλωμένο από πολεμικές βάσεις με άγνωστα (εν πολλοίς) οπλικά συστήματα και δίχως ουδείς να μπορεί να εγγυηθεί απόλυτα την ασφάλεια της περιοχής στην περίπτωση ατυχήματος.
Αν είχε συμβεί ατύχημα, τα Χανιά θα είχαν εξαφανιστεί από τον χάρτη, λαμβάνοντας υπόψη ότι η έκρηξη θα είχε δημιουργήσει απανωτές εκρήξεις στις αποθήκες όπλων.
Το πλοίο με σημαία Μάλτας, είχε αποπλεύσει από την Τουρκία με προορισμό το Σουδάν, όταν εντοπίστηκε στα ανοικτά της Κω και διαπιστώθηκε πως έφερε φορτίο με εκρηκτικές ύλες, οπότε και μεταφέρθηκε στην Σούδα όπου και παρέμεινε επί μήνες, αναμένοντας τις δικαστικές αποφάσεις.
Ο νομικός εκπρόσωπος της πλοιοκτήτριας εταιρείας «Lumar», με έδρα την Ελβετία, υποστήριζε πως η εταιρεία διαθέτει όλα τα απαραίτητα έγγραφα και τις άδειες για την εισαγωγή του φορτίου τους και προσέθεσε ότι όλα τα σχετικά δηλωτικά φορτίου υπάρχουν, προκειμένου να αποδείξει ότι το φορτίο του πλοίου προορίζονταν για αστική χρήση.
πηγή: agonaskritis.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου