Σάββατο 23 Νοεμβρίου 2019

Ναι, είναι «ρουφιάνος» αυτός που τηλεφωνεί στο 1142.



Παιδάκι ήμουν όταν έπειτα από μια κοπιαστική δουλειά στον κήπο, άκουσα τον παππού μου, λερωμένο από την κορφή μέχρι τα νύχια, να λέει σκουπίζοντας τον ιδρώτα από το βρόμικο μέτωπό του: «Σαν τον ρουφιάνο έγινα»…
«Τι είναι ρουφιάνος παππού;» ρώτησα με νηπιακή αφέλεια για να πάρω μια απάντηση – απόσταγμα ζωής και εμπειρίας, που δεν επιδεχόταν περεταίρω διερεύνηση: «Ρουφιάνος παιδί μου, είναι ό,τι πιο βρόμικο στον κόσμο. Είναι αυτός που τον κοιτάζεις και λερώνεις και την ψυχή σου»!

Η Ιστορία έχει καταγράψει αρκετούς ρουφιάνους, (να σημειώσουμε ότι η λέξη έχει ρίζες ιταλικές – ruffian – και σημαίνει αυτό ακριβώς που είπε ο παππούς: βρόμικος) ανάμεσα τους σε θέση ξεχωριστή ο Εφιάλτης, ο Δημάρατος, ο Ανταλκίδας, ο Ιούδας, οι κουκουλοφόροι που «έδιναν» τους αντιστασιακούς στους ναζί, ο γείτονας που… ενημερώνει την αστυνομία του δήμου, όταν δεν λειτουργεί το ρολόι του νερού σου, και τελευταία αυτός που χωρίς περίσκεψη και δίχως ντροπή, θα τηλεφωνήσει στο 1142 και θα «καρφώσει» τον καπνιστή πλάι του στην ταβέρνα, στην καφετέρια!

Ναι, είναι ρουφιάνος!

Είναι ο ίδιος που θα πάρει το «100» γιατί κάνουν φασαρία οι «από πάνω», είναι εκείνος που θα ρίξει φόλα στο σκυλί του γείτονα που  γαύγιζε, είναι ο συμμαθητής που θα αποκαλύψει ποιος έκανε τη σκανταλιά, είναι ο συνάδελφος που θα ενημερώσει τον διευθυντή ...., είναι αυτός που θα σε σύρει στα δικαστήρια για μισό μέτρο γης, είναι ο «φίλος» που θα σου ανοίξει τα μάτια για τα νυχτοπερπατήματα της κόρης σου, είναι ο ακραίος παλικαράς στην Κρήτη,  είναι ο χολερικός, ο φθονερός, που στερείται καλλιέργειας και κλίσης στο διάλογο και που το μόνο του: «Θα δεις τι θα σου κάνω», διέπει ολόκληρη τη ζωή του!

«Γελάει με την λύπη σου ζηλεύει με την χαρά σου. Έχει στην πλάτη του ματιά, στον τοίχο έχει αυτιά»! Ναι, αυτός είναι ο ρουφιάνος!

Μην λησμονείτε, στους ρουφιάνους στηρίχτηκαν τα ολοκληρωτικά καθεστώτα για να κυβερνούν. Η Στάζι, η KGB, η CIA, η Σεκιουριτάτε, οι Γερμανοτσολιάδες πιο παλιά, τι ήταν; Οικτροί ρουφιάνοι!
Θέλεις να είσαι ο αχυράνθρωπος του κράτους; Τηλεφώνησε τώρα στο 1142!

Υπάρχει και ο άλλος τρόπος: Αν ενοχλείσαι από τον αμετανόητο καπνιστή τον πλησιάζεις και του ζητάς ευγενικά να συμμορφωθεί. 
Ο «Ελληναράς» που θα βρεθεί σε θέση αμύνης πιθανόν να επιτεθεί. 
Επόμενο βήμα είναι το παράπονο στον καταστηματάρχη. 
Κι αν και από εκεί αντιμετωπίσεις αδιαφορία ή χλεύη, φεύγεις. 
Οι πονηριές κι οι προδοσίες δείχνουν έλλειψη ικανότητας και προσωπικότητας, σίγουρα!

Όχι, δεν τηλεφωνείς στο 1142, δεν πλουτίζεις την εταιρία που διαχειρίζεται την γραμμή, ούτε επιχαίρεις βλέποντας να πέφτουν τα βαριά πρόστιμα στους παραβάτες. 
Λες: ας το βρουν από άλλον και φεύγεις!

Δίχως προδότη τα κάστρα δεν πατιούνται και ο κρατικός μηχανισμός αρέσκεται να παράγει προδότες και ρουφιάνους για να ελέγχει τα «κάστρα» που αντιστέκονται.

Σήμερα είναι το τσιγάρο, «αύριο» θα βγει τηλεφωνική γραμμή για εκείνους που δεν ψηφίζουν το κόμμα της Κυβέρνησης ή δεν είναι οπαδοί κάποιας ομάδας· και εθισμένοι πια στη ρουφιανιά πόσο δύσκολο θα είναι στο απώτερο μέλλον αντί για τσιγάρα, να σβήνουμε ζωές;

Ο Νόμος, ο οποιοσδήποτε Νόμος δεν μπορεί να υπεισέρχεται στην σφαίρα της ιδιωτικότητας και να θέλει να επιβάλλει ατομικές επιλογές  και να ρυθμίζει ως την τελευταία λεπτομέρεια τον τρόπο ζωής του πολίτη…

Παρ’ εκτός φυσικά και περιορίζει αυτή η επιλογή τα νόμιμα δικαιώματα άλλων πολιτών.
Ούτε η αντίληψη περί ορθού και κανονικότητας που μπορεί να έχει κάποιος να μετουσιώνεται σε ανελεύθερες, αντιδημοκρατικές πολιτικές και να θεσπίζει καταναγκαστικούς μηχανισμούς για κάποιο άλλο μέρος της κοινωνίας, που κάνει διαφορετικές επιλογές.
Ας σοβαρευτούμε όλοι κάποτε, και ας σεβόμαστε τις επιλογές του άλλου, όποιες και αν είναι αυτές, με τις οποίες μπορεί να διαφωνούμε μάλιστα έντονα, αρκεί αυτές να μη μας βλάπτουν άμεσα ή δημιουργούν υπέρμετρη βλάβη στο κοινωνικό σύνολο.
Η Πολιτεία δικαιούται πιθανόν να θεσπίσει κίνητρα ή αντίστοιχα αντικίνητρα, αλλά πρέπει να αποφεύγει τις επιβολές.
Έτσι,μπορεί και θα ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΠΑΓΟΡΕΥΤΕΙ ΤΟ ΚΑΠΝΙΣΜΑ ΣΕ ΧΩΡΟΥΣ ΠΟΥ Ο ΣΥΓΧΡΩΤΙΣΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΟΣ, πχ. μέσα μεταφοράς, νοσοκομεία, τράπεζες και δημόσιες υπηρεσίες-στις αίθουσες αναμονής, κλπ.
ΟΧΙ όμως ΣΕ ΧΩΡΟΥΣ ΠΟΥ Η ΣΥΝΕΥΡΕΣΗ ΕΊΝΑΙ ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΉ ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΗ-ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΕΠΙΛΟΓΗ, π.χ καφενείο, καφετέρια, μπαρ,ταβέρνα, κέντρο διασκέδασης, γραφεία που δεν έχουν συναλλαγές με το ευρύ κοινό, κλπ.
Αν θέλει το κράτος, μπορεί να θεσπίσει κίνητρα και αντικίνητρα, αλλά όχι να επιβάλλει.
Αυτό δείχνει ροπή προς αυταρχισμό και προετοιμάζει για αύριο πολίτες ανελεύθερους, με ευλύγιστη μέση μπροστά στον φορέα της εξουσίας!!!
-Ακόμη χειρότερα,σκέπτονται να καθιερώσουν τετραψήφιο τηλεφωνικό αριθμό για την ενθάρρυνση του…ανώνυμου πληροφοριοδότη !
Ας μη εκπαιδεύουμε έτσι τον κόσμο, ας μην τον εμποτίζουμε με αυτήν την νοοτροπία, γιατί-αν ο μή γένοιτο- μας «κατσικωθεί» ξανά καμιά δικτατορία, το πιο δύσκολο έργο της θα είναι να ξεδιαλέξει τους πιο πρόθυμους συνεργάτες της από τα εκατομμύρια προθύμων που θα συνωστίζονται στα αστυνομικά τμήματα να προσφέρουν τις…’υπηρεσίες»τους.
Και όλοι θα το κάνουν για <<το καλό της Πατρίδας και την σωτηρία της κοινωνίας>>, εννοείται.!
Δεν υπάρχει χειρότερη προοπτική από αυτήν που ένα μέρος της κοινωνίας- ας είναι και πλειοψηφικό-φανατισμένο και πεπεισμένο για την ορθότητα των απόψεων του και επιλογών του -που μπορεί να είναι και ρθές, πραγματικά-, να εννοεί να επιβάλλει και στο υπόλοιπο μέρος της κοινωνίας αυτές του τις  επιλογές….
 Αυτό λέγεται φονταμενταλισμός,«χομεϊινισμός », και οδηγεί σε δυστυχισμένες ανελεύθερες κοινωνίες.
Εκτιμώ ότι για την Κυβέρνηση και την πολιτική ηγεσία-πιθανόν και για άλλα εξουσιαστικά κέντρα- η όλη ιστορία,αυτή, πρόκειται για την από μέρους τους επαλήθευση,»τεστάρισμα»,της «νομιμοφροσύνης» της (Ελληνικής) κοινωνίας ….την διάθεση υποταγής της και τα περιθώρεια αντίδρασης σε νέες πιο καταπιεστικές μελλοντικές  επιλογές και λήψη «αναγκαίων μέτρων»…!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου

ΗΜΕΡΑ ΔΕΥΤΕΡΗ: ΔΙΕΘΝΕΣ ΔΙΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ: ΕΠΙΣΤΗΜΗ & ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΣΤΟΝ ΠΟΛΕΜΟ ΤΗΣ ΠΑΝΔΗΜΙΑΣ

Σας καλωσορίζουμε στην δεύτερη ημέρα του Διεθνούς Διεπιστημονικού Συνεδρίου: Επιστήμη και Κοινωνία στον Πόλεμο της Πανδημίας, το οποίο θα π...